Content

Kiedy różnica staje się sumą? - Rozwijanie umiejętności zarządzania konfliktem


 
   

 


 

Kiedy różnica staje się sumą? –Rozwijanie umiejętności zarządzania konfliktem  

Kiedy pojawiają się konflikty w zespole, wielu menedżerów stwierdza, że coś nie działa. Tymczasem dobrze przeanalizowany, monitorowany i rozwiązany konflikt, może stać się pierwszym etapem dobrych zmian. Są to więc sytuacje wywołujące u pracowników silne stany napięcia i motywujące ich do podejmowania działań mających na celu usunięcie tych stanów poprzez zmianę, przystosowanie się lub uniezależnienie się od przyczyn ich powstania. Na czym się skoncentrować i jakie podejmować działania? Jak sobie radzić z konfliktem i jak z niego korzystać?

 

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do team liderów i menedżerów średniego szczebla zarządzających zespołami, zainteresowanych rozwojem kompetencji w zakresie zarządzania konfliktem.

 

Efekty

 Po szkoleniu uczestnik:

  • Będzie w stanie zidentyfikować własne potrzeby i potrzeby drugiej strony w sytuacji spornej;
  • Potrafił stworzyć warunki do poszukiwania optymalnego rozwiązania;
  • Dysponował kilkoma narzędziami komunikacyjnymi pozwalającymi poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych;
  • Dysponował sposobami radzenia sobie w sytuacjach podnoszących temperaturę emocjonalną rozmowy;
  • Znał rodzaje przyczyn konfliktów i dysponował sposobami rozwiązywania ich.

 

Program

Moduł I
 
Wprowadzenie do szkolenia
  • Prezentacja celów i programu szkolenia.
  • Rozgrzewka – „Marzę o tym aby w sytuacji konfliktowej być jak….”– okazja do lepszego poznania się uczestników i trenera, zbudowanie bazy do dalszej pracy.
  • Zdefiniowanie indywidualnych celów uczestników na szkolenie.
  • Gra zespołowa – rozwiązanie konfliktu.

Moduł II

Konflikt - dynamika, przyczyny i typowe scenariusze

 
  • Rożne perspektywy postrzegania konfliktu – jak wykorzystać potencjał tkwiący w konflikcie?
  • Typowe role w sytuacji konfliktowej – wpływ lidera na niewzmacnianie trójkąta dramatycznego.
  • Rodzaje przyczyn konfliktów – koło konfliktów Ch. Moore’a.
  •  

Moduł III

Rozwiązywanie konfliktów relacji i praca z emocjami

  • Strategie dochodzenia do porozumienia w zależności od przyczyn konfliktów.
  • Komunikacyjne iskry – generowanie listy zachowań utrudniających porozumienie.
  • Jak mówić o emocjach wprost, by budować porozumienie – komunikat „ja”.
  • Co robić, gdy druga strona reaguje emocjonalnie?

Moduł IV

Osobiste wyzwania w sytuacji konfliktu

  • Koło satysfakcji: uniwersalne narzędzie coachingowe.
  • „Ja” w sytuacjach spornych –  osobiste zasoby i obszary do rozwoju.
  • Lista wyzwań i trudności w konfliktach – strategie prewencji i interwencji.
  • Symulowane rozmowy w sytuacjach spornych w zespole – scenki przygotowane tak, by realia oddawały główne wyzwania uczestników.
  • Podsumowanie szkolenia. 

 

 

Prowadzący

Informacje organizacyjne

Miejsce: Wszechnica UJ | ul.Sławkowska 10, Kraków
Termin: 22 marca 2019, godz. 9.00 - 17.00

Koszt udziału w szkoleniu: 
-cena regularna - 900 zł netto (+23% VAT)
-early bird do 28 lutego - 700 zł netto (+23% VAT)
-udział w min. 3 szkoleniach w ramach Team Leaders' Week - 600 zł netto (+23% VAT)*
*cena za udział w 1 szkoleniu

 

 


KONTAKT

Izabela Górska

Izabela Górska

Konsultant ds. projektów rozwojowych

izabela.gorska@wszechnica.uj.pl

506 006 087

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big