Content


Program
Sesja 1 - szczegółySesja 2 - szczegółySesja 3 - szczegółySesja 4 - szczegółySesja 4 - szczegółySesja 5 - szczegółySesja 5 - szczegółyMiejsceRejestracja


 

Burza analogii – jak pomagać uczestnikom w wyświetlaniu i kwestionowaniu własnych założeń? (Brak miejsc).

Najtrudniejsze wyzwania w pracy rozwojowej dotyczą często pracy z postawami, założeniami i schematami przyjmowanymi przez klientów. W takich sytuacjach uczenie się nie oznacza po prostu przyswojenia nowych informacji lub przećwiczenia umiejętności. Ważniejsze jest zakwestionowanie tego, co uważa się za „normalne” i  „oczywiste”. Aby to zrobić, trzeba najpierw własne założenia dostrzec. Zadaniem trenera, coacha, czy facylitatora jest zaproponowanie aktywności, która pozwoli zrobić to w sposób skuteczny, lecz mało zagrażający.

 

„Burza analogii” to technika zaczerpnięta z psychologii twórczego rozwiązywania problemów. Zamiast wykorzystywać ją zgodnie z pierwotnym zastosowaniem, można jej użyć jako narzędzia docierania do ukrytych założeń na temat jakiegoś obszaru, a następnie zaangażować grupę w podważanie i weryfikowanie rezultatów pracy.

Uczestnicy warsztatu:

  • spojrzą na szkolenia i inne usługi rozwojowe jako na pracę ze schematami i modelami poznawczymi klientów;
  • poznają technikę „burzy analogii” i wskazówki dotyczące jej praktycznego wykorzystania;
  • zrozumieją zastosowania techniki w ujawnianiu i kwestionowaniu założeń grupy.

Adresaci:

  • trenerzy
  • facylitatorzy i coachowie zespołów

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 14 uczestników

 

Prowadzący:

dr Maciej Świeży

dr Maciej Świeży
Dyrektor programowy, Wszechnica UJ
Z wykształcenia psycholog, obronił na UJ doktorat poświęcony uczeniu się złożonych umiejętności i przewidywaniu skuteczności działania. Posiada certyfikat coacha (PCC (ICF), ECPC). Członek International Association of Facilitators. W pracy szkoleniowej specjalizuje się w metodologii wspierania rozwoju osób dorosłych oraz rozwoju kompetencji osobistych. Prowadzi indywidualny i zespołowy coaching dla kadry menedżerskiej. (czytaj więcej...)

 

 


 


 

Czy można uwzględnić potrzeby wszystkich? Convergent Facilitation – metoda zespołowego podejmowania decyzji (Brak miejsc).

Zapewne wielu z nas ma doświadczenie uczestnictwa w grupowym podejmowaniu decyzji i być może znane jest nam po takim spotkaniu uczucie zmęczenia, być może straty czasu, a może straty w ogóle, ponieważ przyjęta decyzja nie odpowiadała na nasze potrzeby. Jak zatem osiągnąć taki poziom współpracy w grupie, aby ostateczny efekt jej pracy był przyjęty z wdzięcznością? Jak rozmawiać, by się rozumieć? W jaki sposób podjąć w zespole decyzję, aby nikt nie miał poczucia straty, zniechęcenia, zmęczenia? Zapraszam do zapoznania się z metodą Convergent Facilitation, która bazuje na zasadach Komunikacji Opartej na Empatii (NVC - Non Violent Communiaction).

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:

  • na czym polega model Convergent Facilitation,
  • jaka jest rola facylitatora podczas tego procesu,
  • jak wygląda model procesu podejmowania decyzji,
  • jak praktycznie wykorzystać model podczas ćwiczenia.

Adresaci:

Warsztat prowadzony jest dla  szefów zespołów, osób pracujących z grupami w organizacjach, menedżerów, pracowników działów HR, facylitatorów.
 

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 15 uczestników

 

Prowadzący:

Aleksandra Wójt
Facylitatorka, trenerka, konsultantka biznesu, specjalistka ds. zarządzania zmianą; Wszechnica UJ
Facylituje jako facyliator wiodący lub wspierający od 2003 roku. Specjalizuje się w tematach związanych z rozwojem organizacji (sesje strategiczne, feedbackowe, lessons learned, budowanie zespołu, definiowanie misji/wizji), zespołowym podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów oraz w kreatywnych technikach rozwiązujących problemy. (czytaj więcej...)

 

 

 

 

 


Jak wdrożyć zmianę kultury organizacyjnej – zastosowanie facylitacji.

Podczas warsztatu uczestnicy wcielą się w zespoły konsultantów, których zadaniem będzie zaprojektowanie działań wpierających wdrożenie zmiany kultury organizacyjnej w kierunku zarządzania procesowego w firmie produkcyjnej. Skupimy się na kluczowych wyzwaniach, przed którymi stanęła organizacja: zbudowanie zaufania do planowanych zmian, uruchomienie potencjału pracowników na rzecz zmiany, zarządzenie różnorodnością i konfliktami pojawiającymi się podczas wypracowywania rozwiązań.

 

Pierwsza część warsztatu poświęcona zostanie prezentacji sytuacji w firmie, uzupełnionej przez sesję dodatkowych pytań zespołów konsultantów. W drugiej części warsztatu zespoły zaprojektują działania wspierające zmianę, a trzecia jego część poświęcona zostanie na analizę zaproponowanych rozwiązań, prezentację rzeczywiście zastosowanych działań oraz identyfikacje interwencji o charakterze facylitacyjnym.

Podczas prezentacji uczestnicy:

  • poznają narzędzia facylitacyjne wspierające proces wdrażania zmiany,
  • zaproponują własne rozwiązania dotyczące wsparcia zmiany w prezentowanym studium przypadku,
  • poznają kluczowe etapy pozyskiwania zaangażowania pracowników na rzecz zmiany.

Adresaci:

Do udziału w prezentacji w szczególności zapraszamy menedżerów i konsultantów wdrażających zmiany w organizacjach oraz facylitatorów zainteresowanych spojrzeniem na facylitację jako podejście do budowania zaangażowania pracowników.
 

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 15 uczestników

Prowadzący:

Maciej KocurekMaciej Kocurek
Prezes Zarządu, Wszechnica UJ
Jako Prezes Zarządu nadzoruje całość działań prowadzonych we Wszechnicy UJ, odpowiada za realizacją strategii firmy oraz kwestie finansowe. Specjalizuje się we współpracy z organizacjami, prowadząc diagnozę potrzeb rozwojowych i opracowując dopasowane do niej programy szkoleniowo-doradcze w zakresie zarządzania personelem (ocena, motywowanie i wspieranie rozwoju pracowników, rozwój menedżerów). (czytaj więcej...)

 

 

 

 

 

 

KONTAKT

Magda Krakowska-Buszek

Magda Krakowska-Buszek

Specjalista ds. PR i marketingu

magdalena.krakowska@wszechnica.uj.pl

506 024 568

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big