Content


Program
Sesja 1 - szczegółySesja 2 - szczegółySesja 3 - szczegółySesja 4 - szczegółySesja 4 - szczegółySesja 5 - szczegółySesja 5 - szczegółyMiejsceRejestracja



Sesja 1

Opór grupy - emocjonalny sygnał konieczności zmiany (Brak miejsc).

Każdy trener doświadczył w swojej pracy sytuacji, kiedy w trakcie szkolenia, jego propozycje aktywności grupa podchwytuje bardzo szybko. Na pewno też doświadczył sytuacji kiedy, często w zaskakujących momentach, grupa w pewnym sensie odmawia współpracy. Nie odpowiada na pytania, uczestnicy wychodzą, efekty pracy są mizerne, itp.  
 
Podczas warsztatu uczestnicy będą mogli zaobserwować naturę zjawiska oporu. W trakcie symulacji postaramy się zaobserwować jakie mogą być źródła oporu. Być może stworzymy również parę recept jak można w sytuacjach zapaści we współpracy z grupą szukać innej drogi do celu. W ramach dyskusji grupowej zastanowimy się nad antidotum w sytuacji obserwowanego w grupie oporu w postaci pytań, pomocnych trenerowi w wychodzeniu z impasu.

Podczas warsztatu uczestnicy:

  • zapoznają się z potencjalnymi źródłami oporu w grupie;
  • zainspirują się sposobami pracy z oporem;
  • poznają sposoby praktycznych działań komunikacyjnych w obliczu oporu grupy.

Adresaci:

Warsztat przeznaczony jest dla trenerów i osób pracujących z grupami i zespołami.
 

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 16 uczestników

 

Prowadzący:

Artur Krupa
Trener, coach, Wszechnica UJ
Przygotowuje i prowadzi kompleksowe programy rozwojowe wykorzystujące doradztwo, szkolenia oraz indywidualny i grupowy coaching. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju kompetencji trenerskich i coachingowych, a także związanych wykorzystywaniem wiedzy o dynamice funkcjonowania grup do zarządzania zespołem i organizacją. (czytaj więcej...)

 

 

 

 

 


Jak efektywnie wspierać osiąganie celów w zespole? Facylitacja metodą GROW (Brak miejsc).

W działaniu zespołów często doświadczamy mnogości indywidualnych celów, intencji, "ukrytych agend", wielu różnych potrzeb, a także strategii ich zaspakajania i działania. Często członkom zespołu trudno jest się dobrze słyszeć i u-słyszeć, a co za tym idzie także razem działać i uzyskiwać optymalne efekty. Z kolei wielu menedżerów czuje się  przeciążonych nieustannie przedłużającymi się nieefektywnymi dyskusjami i szukają najprostszych sposobów, by szybko i skutecznie razem ze swoimi pracownikami osiągnąć porozumienie i założone cele działania.

 

Jednym z narzędzi, które pomaga efektywnej dyskutować, a co za tym idzie osiągać zamierzone cele, jest dobrze znana z coachingu indywidualnego metoda GROW, która świetnie sprawdza się w grupowej facylitacji.

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:

  • na czym polega metoda GROW,
  • jakie są jej mocne strony i w czym może pomóc,
  • jak i kiedy ją stosować,
  • oraz przekonają się "na własnej skórze", jak ona działa.

Adresaci:

Do udziału w warsztacie zapraszamy facylitatorów, pracowników działów HR oraz menedżerów prowadzących spotkania z zespołami.
 

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 15 uczestników

 

Prowadzący:

Aleksandra Wójt
Facylitatorka, trenerka, konsultantka biznesu, specjalistka ds. zarządzania zmianą; Wszechnica UJ
Facylituje jako facyliator wiodący lub wspierający od 2003 roku. Specjalizuje się w tematach związanych z rozwojem organizacji (sesje strategiczne, feedbackowe, lessons learned, budowanie zespołu, definiowanie misji/wizji), zespołowym podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów oraz w kreatywnych technikach rozwiązujących problemy. (czytaj więcej...)

 

 

 

 

 


Konsultant w relacji z organizacją – pułapki, dylematy, ryzyka.

Trenerzy, coachowie czy facylitatorzy realizując usługi dla swoich klientów odnoszą się do potrzeb poszczególnych uczestników, oczekiwań ich przełożonych, wytycznych działów HR, a także strategicznych planów firmy. W przypadku, gdy ich praca ma charakter doradczy pojawia się jeszcze jeden istotny podmiot, który w szczególny sposób integruje wszystkie wymienione powyżej grupy interesariuszy. Jest to pojmowana holistycznie organizacja, na rzecz której pracują. Organizacja o wyjątkowej kulturze jest złożoną strukturą społeczną, która ma ogromną moc oddziaływania. Pracując w dłuższym procesie z organizacją, prowadzący projekt konsultant jeśli pozostaje wobec niej osamotniony, może mieć trudności z zachowaniem dystansu i obiektywizmu. Rodzi to wiele potencjalnych dylematów:

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:

  • Czyje interesy w pracy z organizacją reprezentuje konsultant – pracuje na rzecz optymalnego rozwiązania, na rzecz tego kto mu płaci, czy na rzecz tego kogo bardziej lubi?
  • Jaka jest odpowiedzialność konsultanta i klienta w projekcie,  jak budować relację z klientem tak, aby nie być nadużywanym i przeciążonym?
  • W jakich sytuacjach konsultant może być przedmiotem wewnętrznej gry politycznej w organizacji np. jego działania są używane do umocnienia czyjeś pozycji?
  • „Chcę zrobić więcej niż to jest możliwe” – jak uniknąć nadmiernego i obciążającego zaangażowania konsultanta w realizację projektu? Jak rozpoznać na jaką zmianę gotowa jest organizacja?

Podczas interaktywnej prezentacji przyjrzymy się tym i innym dylematom, przed którymi staje konsultant w pracy z organizacją jako całością oraz przedyskutujemy różnorodne sposoby radzenia sobie z nimi, w odwołaniu do praktycznych przykładów pracy doradczej z klientami organizacyjnymi.

Adresaci:

Prezentacja dedykowana jest konsultantom prowadzącym kompleksowe projekty rozwojowe; trenerom, coachom i facylitatorom zaangażowanym w prowadzenie poszerzonej diagnozy potrzeb rozwojowych organizacji; przedstawicielom działów HR zaangażowanym w prowadzenie dużych projektów rozwojowych.
 

Czas trwania warsztatu: 1,5 godz.

Limit miejsc: 35 uczestników

 

Prowadzący:

Iwona Sołtysińska

Iwona Sołtysińska
Dyrektor ds. Rozwoju; Wszechnica UJ
Pełni funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Wszechnicy UJ. Psycholog, certyfikowany trener zarządzania), konsultant rozwoju organizacyjnego oraz coach PCC (ICF). Współautorka książki Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, stanowiącej kompendium wiedzy z zakresu tworzenia polityki szkoleniowej, projektowania, przeprowadzania i oceny szkoleń w oparciu o kompetencje oraz innych publikacji skierowanych do profesjonalistów. (czytaj więcej...)

 

 

 

 

 

KONTAKT

Magda Krakowska-Buszek

Magda Krakowska-Buszek

Specjalista ds. PR i marketingu

magdalena.krakowska@wszechnica.uj.pl

506 024 568

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big