Content
Misja firmy
U źródeł powołania Wszechnicy UJ leżało przekonanie, że na polskim rynku szkoleniowo-doradczym brakuje interakcji pomiędzy wiedzą dotyczącą efektywności organizacji i pracujących w nich ludzi a praktyką oferowanych im usług. Praktycy pozbawieni odpowiednich modeli i narzędzi nie zawsze potrafią krytycznie spojrzeć na własne doświadczenie i odróżnić cenne wskazówki od obiegowych opinii. Z drugiej strony, badacze i akademicy często przedstawiają swoją wiedzę w sposób, który trudno przełożyć na konkretne rozwiązania.
Misją Wszechnicy UJ jest budowanie powiązań pomiędzy rzetelną wiedzą a praktyką funkcjonowania organizacji i wspierających je profesjonalistów. Powiązania pomiędzy nauką stosowaną a biznesem Wszechnica UJ buduje na dwa sposoby:
- przez stosowanie wiedzy – upowszechnianie wartościowych podejść, koncepcji i wyników badań; prezentowanie ich w odpowiedniej do potrzeb formie, projektowanie praktycznych rozwiązań na ich podstawie;
- przez refleksyjną praktykę – wykorzystywanie praktycznych doświadczeń, subiektywnych spostrzeżeń i opinii uczestników przedsięwzięcia do krytycznego namysłu nad praktycznymi działaniami i wyciągania wniosków wykraczających poza kontekst konkretnego projektu.
Wszechnica UJ pomaga budować uczące się organizacje.
Zamiast rozwiązywać doraźne problemy, wspiera swoich klientów w tworzeniu systemowych mechanizmów zwiększających ich autonomię i samodzielność. Zaprasza ich do współtworzenia rozwiązań, które ułatwiają wzajemne uczenie się, a także mogą być „przejęte na własność” i rozwijane bez zewnętrznego wsparcia.
Idealnym efektem każdego projektu realizowanego przez Wszechnicę UJ jest zwiększenie świadomości i elastyczności organizacji w taki sposób, by mogła mądrzej wykorzystywać już zgromadzoną wiedzę i była otwarta na gromadzenie nowej.
Zwiększenie świadomości i elastyczności organizacji leży też u podstaw programów Wszechnicy UJ adresowanych do profesjonalistów rynku szkoleniowo-doradczego.
Wszechnica UJ dąży do wyposażenia ich w spójny model pracy, praktyczne umiejętności i narzędzia możliwe do bezpośredniego stosowania. Równie ważna jest jednak praca na głębszym poziomie: budowanie świadomości własnej roli, rozumienia jej granic, gotowości do krytycznej oceny własnej wiedzy oraz otwartości na inne modele pracy i sposoby postrzegania świata.