Content

Know How nr 7

Witam wszystkich Czytelników w kolejnym numerze „Know How”. Motywem przewodnim dla zamieszczonych w nim artykułów jest kreatywność. Jakiś czas temu pojęcie to odmieniano na rynku szkoleniowo-doradczym przez wszystkie możliwe przypadki - kreatywność miała być lekarstwem na wszystko. Początkowy zachwyt treningami twórczości czy technikami rozwiązywania problemów osłabł, pozostawiając przestrzeń na bardziej rzetelną i krytyczną refleksję nad ich obecnością w programach rozwojowych. To właśnie wydaje się wspólną charakterystyką tekstów zamieszczonych w tym numerze. Autorzy zadają na różne sposoby pytania o miejsce kreatywności i wspierających ją narzędzi - w organizacjach, w zespołach, na sali szkoleniowej, w rozmowie z coachem. Można tu przytoczyć wymianę zdań wprowadzającą do artykułu „Konstruowanie treningów twórczości” Krzysztofa T. Piotrowskiego: „Wie pan, chodzi o to, żeby pracownicy byli bardziej kreatywni." „Po co?". Uchylając rąbka tajemnicy uspokajam - autorzy znajdują konstruktywne odpowiedzi na te i podobne pytania. Sugerują, w jakich warunkach wspieranie twórczego myślenia jest niezwykle potrzebne i podpowiadają, jak to robić. Mam nadzieję, że ich teksty będziecie Państwo mogli twórczo wykorzystać w swojej pracy. Życzę inspirującej lektury!

 

Maciej Świeży

Redaktor naczelny

W tym numerze

WYBRANE ARTYKUŁY

  • Wywiad numeru 7 - Kontrolowany brak kontroli

    Burza w szklance wody?

    Coaching z perspektywy systemowej

    Podstawowe założenia: mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym

    Podstawowe założenia: mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym

    Wywiad numeru 6 - Inteligencja bez samoświadomości

background_origami_small background_origami_big