Rozwój postawy asertywnej w kontaktach z pracownikami
Cele
Wiedza
-
Pogłębienie rozumienia czym jest asertywność i jak przekłada się na komfort życia zawodowego
-
Poznanie zasad asertywnej komunikacji w sytuacji prowadzenia rozmów ze współpracownikami
-
Poznanie technik asertywnego wyrażania próśb, odmawiania i reagowania na krytykę
Umiejętności
-
Rozwój umiejętności różnicowania zachowań asertywnych od zachowań uległych, agresywnych, etc.
-
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania podstawowych technik asertywnej komunikacji
-
Poszerzenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Postawa
-
Zwiększenie świadomości własnych mocnych stron i obszarów rozwojowych w ramach asertywnej postawy
-
Określenie swoich praw w asertywnych kontaktach z innymi
Metody pracy
Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą – symulacji, prezentacji, pracy w grupach, pracy indywidualnej, ćwiczeń problemowych, ćwiczeń z wykorzystaniem kamery. Treści merytoryczne pojawiające się w czasie szkolenia będą przekładane na konkretne sytuacje zawodowe, ćwiczone w czasie szkolenia. Szkolenie kładzie nacisk na dużą ilość ćwiczeń aktywizujących uczestników.
Zarys programu
Dzień 1. Sztuka asertywności
-
Moduł I: Wprowadzenie
-
Moduł II: Asertywność jako strażnik mojego terytorium psychologicznego
-
Moduł III: Interpretacja zdarzeń przez pryzmat asertywności
-
Moduł IV: Umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji w kontekście asertywności
Dzień 2. Asertywność w praktyce
-
Moduł I: Ćwiczenia najważniejszych umiejętności
-
Moduł II: Podsumowanie szkolenia
-
Moduł III: Aplikacja
Informacje dodatkowe
-
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 godzin szkoleniowych)
-
Miejsce realizacji: wskazane przez Zamawiającego
-
Liczba uczestników: rekomendowane do 14 osób
Realizacja każdego szkolenia jest poprzedzona analizą potrzeb (wywiady z wybranymi uczestnikami i kluczowymi przedstawicielami Zamawiającego) oraz dostosowaniem do nich programu szkolenia.
Oferta obejmuje:
-
opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
-
przygotowanie i realizację szkolenia,
-
materiały szkoleniowe dla uczestników w wersji papierowej lub elektronicznej
-
zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
-
raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenera,
-
konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dni od zakończenia szkolenia
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu po szczegółowy program szkolenia:
Aneta Marek
Konsultant ds. projektów rozwojowych
aneta.marek@wszechnica.uj.pl
514 206 346
(12) 424 08 50
.jpg)