Content

Szkoła Menedżerów Projektów Rozwojowych

 

Wiele osób sądzi, że o efektach programów  rozwojowych decydują osoby grające w nich główne role – trenerzy, coachowie, mentorzy. Zapominają wówczas, że za każdym tego rodzaju przedsięwzięciem stoi jego reżyser: ktoś, kto dostrzegł pojawiającą się potrzebę, wziął pod uwagę oczekiwania i interesy odbiorców, odpowiednio dobrał „obsadę” i stworzył jej właściwe warunki do pracy.

 

Rola takiego reżysera – menedżera projektów rozwojowych – pozostaje z reguły w cieniu. Jego kompetencje, inicjatywa i doświadczenie decydują jednak często o tym, czy będziemy mieli do czynienia z realną i trwałą inwestycją w kompetencje pracowników – czy po prostu z odciąganiem ludzi od pracy i marnowaniem ich czasu.

Adresaci szkolenia

Szkoła Menedżerów Projektów Rozwojowych to kompleksowe szkolenie menedżerskie adresowane do osób odpowiadających za zarządzanie rozwojem pracowników – menedżerów i specjalistów w działach personalnych, HR Business Partnerów, a także liderów wewnętrznych akademii, projektów i programów rozwojowych.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu menedżerskim wypełniają test kwalifikacyjny, pozwalający prowadzącym dostosować szczegóły programu do potrzeb grupy, a także mierzyć postępy w zdobywaniu wiedzy i umiejętności jej stosowania.

Efekty szkolenia

Szkoła Menedżerów Projektów Rozwojowych wyposaża uczestników w zestaw metod i narzędzi wspierających proces projektowania, prowadzenia i ewaluacji projektów rozwojowych. Poszerza wiedzę o różnych formach rozwoju kompetencji (mentoring, coaching, facylitacja, webinaria i inne) i uczy łączyć je w kompleksowych programach rozwojowych. Pomaga zbudować pozycję i przygotować się do partnerskiej współpracy:
 

  • kluczowymi interesariuszami działań rozwojowych wewnątrz firmy – po to, by jak najlepiej dopasować działania rozwojowe do potrzeb pracowników i strategicznych kierunków rozwoju organizacji;
  • zewnętrznymi i wewnętrznymi specjalistami świadczącymi usługi rozwojowe – po to, by zapewnić płynną realizację, najwyższą jakość i wewnętrzną spójność wszystkich realizowanych w ramach projektów działań.

W ramach programu uczestnicy uczą się:
 

  • prowadzenia diagnozy potrzeb i korzystania z jej wyników;
  • określania celów działań rozwojowych i monitorowania ich realizacji;
  • planowania programu rozwojowego, z wykorzystaniem różnorodnych form rozwoju kompetencji;
  • angażowania interesariuszy programów rozwojowych;
  • wyboru podwykonawców i monitorowaniu jakości ich pracy;
  • wzmacniania efektów działań rozwojowych.

Metody pracy

Program zapewnia uczestnikom możliwość korzystania z różnych form wspierania rozwoju, ułatwiając ich późniejszy wybór we własnych projektach. Uzupełnieniem dla modułów szkoleniowych są spotkania online, zadania wdrożeniowe, a także test kwalifikacyjny pozwalający porównać wiedzę i umiejętności uczestników przed rozpoczęciem i po zakończeniu szkolenia.

 

Główną formą pracy w trakcie szkoleń jest analiza studiów przypadku – zadań problemowych inspirowanych przykładami rzeczywistych organizacji z doświadczenia prowadzących. Uczestnicy korzystają z nich, by rozwijać umiejętność planowania działań rozwojowych z uwzględnieniem realiów organizacji. Otrzymują gotowe narzędzia diagnozy potrzeb i oceny efektywności.

 

Po zakończeniu każdego z modułów, uczestnicy otrzymują zadanie wdrożeniowe, wymagające praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Kolejne moduły szkolenia dają szansę na konsultację wyników z prowadzącym i innymi uczestnikami.

Kierownik merytoryczny szkolenia

Program

Moduł 1. Docieranie do autentycznych potrzeb rozwojowych

(2 dni szkolenia stacjonarnego)
 

  • wprowadzenie w rolę Menedżera Projektów Rozwojowych,
  • budowanie pozycji wewnątrz organizacji i współpraca z innymi interesariuszami działań rozwojowych,
  • diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie organizacji: uwzględnianie kultury, kontekstu biznesowego i oczekiwań wobec pracowników,
  • diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie jednostki: profile kompetencyjne i identyfikacja luk rozwojowych,
  • przygotowanie do definiowania zakresu projektu rozwojowego.

Webinarium  1. Formy wspierania rozwoju kompetencji

Webinarium (spotkanie online – 90 minut – opcjonalnie)
 

Spotkanie służące pogłębieniu wiedzy uczestników na temat różnych form wspierania rozwoju (np. coaching, mentoring, facylitacja, trening w miejscu pracy). Forma spotkania to prezentacja i dyskusja przeczytanego przez uczestników tekstu. Spotkanie nieobowiązkowe, rekomendowane osobom, które potrzebują uporządkować wiedzę przed stosowaniem jej w module 2.
 

Moduł 2. Kompleksowe programy rozwoju kompetencji

(2 dni szkolenia stacjonarnego)
 

  • definiowanie rezultatów szkolenia w oparciu o poznane potrzeby,
  • określenie realistycznego zakresu projektu i wskaźników sukcesu.
  • dopasowanie różnych form wspierania rozwoju do celów i kontekstu realizacji projektu,
  • formułowanie kryteriów wyboru oferty i prowadzenie negocjacji z podwykonawcami.

Webinarium  2. Narzędzia pomiaru efektywności szkoleń

Webinarium (spotkanie online – 90 minut – opcjonalnie)
 

Spotkanie służące pogłębieniu wiedzy uczestników na temat metod i narzędzi badania efektywności działań rozwojowych (ankiety i kwestionariusze, testy, skale obserwacyjne, analiza wyników itp. Forma spotkania to prezentacja i dyskusja przeczytanego przez uczestników tekstu. Spotkanie nieobowiązkowe, rekomendowane osobom, które potrzebują uporządkować wiedzę przed stosowaniem jej w module 3.

Moduł 3. Utrwalanie i pomiar efektów działań rozwojowych

(2 dni szkolenia stacjonarnego)

  • metody utrwalania efektów uczenia,
  • metody badania efektywności szkoleń,
  • konstruowanie narzędzi pomiaru efektywności,
  • wprowadzenie do zarządzania wiedzą,
  • podsumowanie projektu rozwojowego.

Termin i cena:

Kolejna edycja

Edycja XI Kraków

Moduł 1: 25 - 26 listopada 2017
Moduł 2: 14 - 15 grudnia 2017
Moduł 3: 8 - 9 stycznia 2018

 

Cena: 3 500 PLN (+23% VAT) za całość lub 3 raty x 1200 PLN (+23% VAT), płatne przed kolejnymi modułami (całość 3600 PLN (+23% VAT)

  • Uczestnikom, którzy uregulują jednorazowo wpłatę za szkolenie do 30.06.2017r. przysługuje rabat w wysokości 800 PLN (+ 23% VAT) od ceny regularnej szkolenia (cena szkolenia wynosi 2700 PLN + 23% VAT).
  • Uczestnicy otrzymają rabat w wysokości 500 PLN (+23% VAT) za dokonanie płatności na 30 dni przed uruchomieniem szkolenia (cena szkolenia wynosi 3 000 PLN (+ 23% VAT)
  • Uczestnicy otrzymają rabat w wysokości 300 PLN (+23% VAT) za dokonanie płatności 1. raty na 30 dni przed uruchomieniem szkolenia (cena raty wynosi 1 100 PLN + (23% VAT)
  • Absolwentom Szkół Wszechnicy UJ przysługuje rabat w wysokości 5% od aktualnie obowiązującej ceny szkolenia

W celu zgłoszenia, proszę wypełnić formularz zgłoszeniowy

Zobacz także

 

KONTAKT

Aneta Marek

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych

aneta.marek@wszechnica.uj.pl

514 206 346

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big