Content

Rozwiązywanie trudnych sytuacji w zespole


Szkolenie organizowane w formule zamkniętej dla dedykowanej grupy pracowników z organizacji (8-14 osób). Cena i termin ustalane są indywidualnie.


Wyobraź sobie taką sytuację:

Jesteś menedżerem zespołu sprzedażowego. Młoda Dorota mimo dobrych wyników zraża sobie innych nadmierną pewnością siebie. Doświadczonemu Adamowi od 3 miesięcy spadają wyniki sprzedaży, jest też w trakcie rozwodu. Szef domaga się Twojej interwencji, zabrania jednak „jakichkolwiek roszad personalnych”. Umawiasz się na rozmowę z Adamem. Piątek popołudniu. Pracujesz przy komputerze. Do pokoju wchodzi Adam.

 

ADAM: Chciałeś mnie widzieć.

TY: Tak, tak. Poczekaj sekundę… (kończysz notować, zamykasz komputer i odwracasz się do Adama). Wystartowaliśmy w nowy miesiąc. Plany są ambitne…

ADAM: (przerywając) ...przecież wiesz, że chcę jak najlepiej. Włożyłem dużo serca w tę firmę, wierzę w naszą robotę... Ale ostatnio mam mniej spotkań. Daj mi trochę czasu.

TY: Nie chodzi nawet o ilość spotkań, rozumiem, że może teraz to dla ciebie trudne. Ale nie finalizujesz sprzedaży z Klientami, którzy już mieli prezentację. Może pora dodać coś nowego do stylu działania, nie wiem... spróbuj jak Dorota...

ADAM: Przestań z tą Dorotą. Dopiero miesiąc się zaczął, zobaczymy z jakim rezultatem dociągnie do końca.

TY: Adam, Iza też poprawiła wyniki.

ADAM: Iza nie interesuje się niczym poza swoją pracą, ona nawet nie wie, ile ty masz dzieci...

TY: Ale ona idzie w górę… ja chcę, żebyś ty wrócił chociaż do poprzedniego poziomu. Od trzech miesięcy jest gorzej, psujesz przez to też premię zespołową...

ADAM: Zaufaj mi.

TY: To samo mówiłeś dwa miesiące temu. A tymczasem coraz więcej rzeczy ci się sypie, może po prostu potrzebujesz jakiegoś wsparcia...

ADAM: Potrzebuję przez jakiś czas spokoju. Zajmij się młodym narybkiem, o mnie się nie martw.

Co zrobisz w tej sytuacji?

  1. W rozmowie odwołasz się do dawnych sukcesów Adama, ale stawiasz też konkretne wymagania, co do przyszłości
  2. Organizujesz spotkanie z młodą Dorotą i prosisz ją o wsparcie Adama.
  3. W czasie nieformalnego spotkania na piwie radzisz Adamowi, jak uporać się z rozwodem.
  4. Na cotygodniowej odprawie zespołu motywujesz wszystkich wyższymi premiami indywidualnymi
  5. Jaki jest Twój pomysł na dobre rozwiązanie tej sytuacji?

Wybierz swoje rozwiązanie i odegraj je razem ze specjalnie przygotowanym zespołem aktorskim, pod opieką profesjonalnych trenerów. 

Poznaj konsekwencje swoich decyzji. 

Porównaj twoją koncepcje działania z pomysłami innych uczestników. 

Sprawdź się w trudnej symulowanej rozmowie z pracownikiem i całym zespołem.

Metoda Re-Aktor:

  • pionierska, angażująca i niebywale skuteczna metoda rozwoju kompetencji;
  • odgrywany przez aktorów spektakl prezentuje system zależności w zespole oraz wyzwanie przed jakim staje menedżer;
  • uczestnicy wcielają się w rolę menedżera i biorą udział w spektaklu. Realizują własny scenariusz samodzielnie zarządzając zespołem i starając się rozwiązać problem;
  • aktorzy towarzyszący uczestnikom improwizują w ramach zbudowanego na próbach profilu postaci, odzwierciedlając jej temperament, motywację i pozycję w zespole;
  • metoda umożliwia sprawdzenie wielu strategii postępowania oraz ocenę ich skuteczności;
  • realistyczne symulacje pozwalają na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu trudnych i emocjonalnych rozmów z pracownikami;
  • nad całym procesem czuwają profesjonalni trenerzy.

Adresaci szkolenia:

program przeznaczony jest dla osób zarządzających zespołami (menedżerów, kierowników, team leaderów) gotowych do refleksji na temat własnych kompetencji menedżerskich.

Efekty szkolenia:

  • budowanie gotowości do radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi (konflikt w zespole, redukcja personelu, przekazywanie trudnych informacji,  podważanie pozycji lidera itp.);
  • poszerzenie świadomości dotyczącej ilości możliwych rozwiązań sytuacji kryzysu w zespole;
  • wzrost świadomości konsekwencji podejmowanych działań w sytuacji trudnej;
  • rozwój umiejętności analizowania zdarzeń kryzysowych z uwzględnieniem wielu czynników sytuacyjnych i psychologicznych;
  • wzrost wiedzy w zakresie możliwych strategii prowadzenia rozmów z pracownikami;
  • wypracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji lidera w oparciu o doświadczenie prowadzenia rozmów w sytuacji napięcia emocjonalnego;
  • nabycie umiejętności radzenia sobie z różnymi sytuacjami emocjonalnymi, z jakimi spotyka się menedżer w codziennej pracy.

Opinie uczestników szkolenia:

Taka forma szkolenia jest z pewnością potrzebna. Pozwala uczestnikom sprawdzić się. Uczestniczyłem wcześniej w szkoleniach symulacyjnych, które stawiają menedżera w określonej sytuacji. Jednak to szkolenie jest rodzajem ekskluzywnego szkolenia z udziałem profesjonalistów, a to robi różnicę. Bardzo ciekawy jest także progres zaangażowania i poziomu szkolenia.
Metoda szkolenia pozwala zobaczyć siebie w innej roli, po drugiej stronie lustra. Nie zdawałam sobie sprawy z faktu, że wykorzystanie takiej metody potrafi uwydatnić tak niesamowite emocje (…). To szkolenie pozwala spojrzeć na siebie samą a także na siebie w roli lidera z zupełnie innej perspektywy. Szkolenie pozwoliło mi się przełamać.
Podoba mi się forma tego szkolenia, gdyż celuje ona indywidualnie w uczestnika. Nie ma dużej grupy, nad którą należy zapanować. Szkolenie to dedykowane jest uczestnikowi i trafia do niego. Ta forma bliskości stwarza kontakt z trenerem oraz z aktorami i wyzwala dużą inwencję twórczą. Jeśli ktoś nie ma pewności siebie, to szkolenie spowoduje wyzwolenie tej pewności. Występowanie tutaj i trenowanie różnych zagadnień na pewno będzie pomocne w różnych sytuacjach zawodowych na danym stanowisku (…). Szkolenie to daje większą pewność siebie i świadomość, że sprostało się zadaniu (…). Wzmacnia menedżera w jego pracy, pokazuje jakie drogi obierać (…). Podczas ćwiczeń każdy z uczestników starał się inaczej rozwiązać problem, np. niektórzy próbowali działać na drugą osobę aby to zmotywowała następną. Każda taktyka jest dobra jeśli służy osiągnięciu przez menedżera określonych celów.

Program szkolenia:

Dzień I

Moduł I

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Określenie indywidualnych oczekiwań i celów
  • Mapa trudnych sytuacji menedżerskich w pracy z zespołem (konflikt w zespole, redukcja personelu, przekazywanie trudnych informacji, podważanie pozycji lidera)
  • Ja jako menedżer – analiza własnych przekonań dotyczących aktywności efektywnego menedżera

Moduł II

Kompetencje menedżera użyteczne w radzeniu sobie z sytuacjami trudnym – poziom wiedzy

  • Schemat czterech poziomów funkcjonowania w sytuacji trudnej Emocje-Jednostka-Zespół-Organizacja
  • Metody radzenia sobie w sytuacji obciążenia emocjonalnego
  • Indywidualne reakcje w sytuacji kryzysowej
  • Wykorzystanie modelu Jednostka-Zadanie-Zespół w działaniach menedżerskich
  • Rola menedżera w organizacji

Moduł III

Przygotowanie do efektywnego wykorzystania własnego doświadczenia w pracy scenicznej

  • Ćwiczenia z wykorzystaniem zmiany perspektywy
  • Symulacje decyzji w oparciu o teoretyczne sytuacje trudne
  • Praca zespołowa nad możliwymi sposobami wykorzystywania sytuacji scenicznej

 

Dzień II

Moduł I

Kompetencje menedżera użyteczne w radzeniu sobie z sytuacjami trudnym – poziom doświadczenia. Spektakl

  • Inscenizacja sytuacji kryzysowej w zespole
  • Eksperymentowanie z wieloma scenariuszami rozwiązań sytuacji kryzysowej w zespole
  • Praca z indywidualnymi kartami rozwojowymi

Moduł II

Integracja wiedzy i doświadczenia

  • Moderowana dyskusja na forum i praca w małych grupach, wymiana doświadczeń związanych z interwencjami teatralnymi, komentarze
  • Porównanie strategii interwencji
  • Wprowadzenie opracowanego modelu strategii zarządzania sytuacjami trudnymi w zespole
  • Opracowanie planu przeniesienia doświadczenia interwencji na grunt pracy zawodowej

Moduł III

Podsumowanie szkolenia

  • Określenie rozwojowych zadań indywidualnych
  • Podsumowanie szkolenia

 

Prowadzący szkolenie:

Zobacz też:

KONTAKT

Aneta Marek

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych

aneta.marek@wszechnica.uj.pl

514 206 346

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big