Content

Szczegóły programu


V edycjaKonferencjaWarsztaty towarzysząceWarsztat dynamiki grupowejSzczegóły programuOpinie uczestnikówMiejsce


Organising beyond the organisation: Partnering and influencing in uncontrollable change.

Organisations in transition, the topic of this conference, are usually in the process of re-adjusting to a changing context - Disruptive technology, tougher competition, economic instability, new regulations, political turmoil and the varied effects of climate change. They must pay attention to these changes and the many other actors also maneuvering in the same context; yet managerial focus is often drawn to internal dynamics.

 

Most theories of organisational transformation and ‘change management’ advise on process re-engineering, culture change programmes, quality improvements and so forth – all imagined as internal features immune to the chaos outside. But any experienced manager knows that this is only half the story – the boundaries between out and in are permeable and flexible. Successful transition depends on the ability to exert influence beyond these boundaries, but out there hierarchy and rank count for very little.

 

In this talk I will offer three practical tools for organising beyond the organization-. I will also suggest ways to raise the game of organisation development to meet these challenges. Participants might like to consider the implications for in-contact teams, international businesses, and newer forms of constantly emerging and re-combining networks.

Prowadzący

  • Profesor Jonathan Gosling

Władza i status w interakcjach. Moje spotkanie z władzą.

DOŚWIADCZENIE GRUPOWE

Losowo dobrani uczestnicy stworzą wewnętrznie zhierarchizowaną grupę, która ma zrealizować zadanie. W trakcie pracy uczestnicy doświadczą tego, jak władzę rozumieją, a jak ją sprawują, jakie mają wyobrażenia o władzy innych i jak jej doświadczają, i wreszcie jak to wszystko wpływa na współdziałanie i skuteczność grupy.

Prowadzący

  • Paweł Grzesik

Dylematy władzy i autorytetu. W poszukiwaniu optymalnej struktury i rozwiązań organizacyjnych.

DYSKUSJA PANELOWA Z PREZENTACJĄ ROZWIĄZAŃ I DOBRYCH PRAKTYK

  • Czy płaskie i zwinne struktury organizacyjne są odpowiedzią na potrzeby pracowników, czy może jest to chwilowa moda, gdyż ludzie w głębi duszy potrzebują hierarchii oraz lidera, który wyznaczy kierunek i weźmie odpowiedzialność za podejmowanie trudnych decyzji?
  • Gdzie w organizacjach rodzi się siła, wpływ, kogo obdarzamy autorytetem i czy jest to zawsze lider formalny?
  • Jak w tworzeniu struktur organizacyjnych i nadawaniu uprawnień pracownikom poszukiwać równowagi pomiędzy silną centralizacją władzy menedżera, która zwalnia z myślenia, a samozarządzającymi się zespołami, które pracują na granicy anarchii.
  • Jaki wpływ na kulturę organizacyjną ma to, jak rozdzielamy władzę w organizacji.

Zaproszeni do panelu goście zaprezentują swoje doświadczenia w obszarze tworzenia struktur organizacyjnych i nadawania uprawnień pracownikom, które wspierać mają większą efektywność organizacji. Zaprosiliśmy przedstawicieli różnych światów kultury organizacyjnej: silnie zhierarchizowana kultura firmy produkcyjnej, zwinna kultura startupów z branży IT, kultura dużej międzynarodowej korporacji, która stara się uelastyczniać swoje działanie.

Uczestnicy panelu:

  • Anna Borzeszkowska – Dyrektor HR, Mondi Group
  • Michał Kołtowski – Production Manager, Dispatch and Content Logging, Motorola Solutions
  • Krzysztof Mikoda – Engineering Manager, Uber; R&D Manager, Squad-Tec
  • Iwona Sołtysińska – Dyrektor ds. Rozwoju, Wszechnica UJ
  • Maciej Kocurek – Prezes Zarządu Wszechnicy UJ

Sesje warsztatowe 14:40-16:40


Sesja 1

Leadership team: zespół czy przestrzeń do walki o władzę?

Zespół najwyżej postawionych osób w organizacji ma niezwykły potencjał. Może realizować spójną strategię, wypracować odpowiedni dla całej organizacji styl przywództwa, albo stać się motorem potrzebnych zmian. Sęk w tym, że – jak wskazuje nazwa – mamy do czynienia z zespołem składającym się z liderów. Niezależność, pewność siebie i skłonność do nadawania kierunku to na co dzień ich mocne strony; tu jednak mogą się stać przeszkodą. Nietrudno wyobrazić sobie, że spotkania zespołu liderów przeradzają się w otwarty konflikt lub ostrożne negocjacje pomiędzy działami, z których każdy ma własne interesy.
 

  • Jak sobie z tym poradzić?
  • Jak wspierać go ze środka i z zewnątrz?

W trakcie warsztatu zmierzymy się z wyzwaniami, jakie stoją przed zespołem liderów i poznamy studium przypadku ilustrujące zmiany możliwe do osiągnięcia w coachingu zespołowym.

Adresaci

  • Liderzy i członkowie zespołów liderskich oraz wspierający ich specjaliści HR, trenerzy i konsultanci.

Uczestnicy warsztatu wymienią i pogłębią wiedzę o:

  • potencjale zespołów liderskich;
  • mechanizmach grupowych utrudniających funkcjonowanie takich zespołów;
  • możliwych strategiach wsparcia zespołu z zastosowaniem facylitacji i narzędzi coachingowych.

Prowadzący


Sesja 2

Władza – atrybut czy przekleństwo menedżera?

W dobie spłaszczonych struktur organizacyjnych, samoorganizujących się zespołów i rosnących oczekiwań młodych pracowników, którzy kontestują formalne źródła władzy menedżera, rodzi się pytanie czy on w ogóle powinien z niej korzystać?

 

Oczywiście, że powinien. Należy to jednak robić w taki sposób, aby być szefem, którego chcą, a nie muszą słuchać. Pytanie tylko jak to robić?

 

Zapraszamy do udziału w warsztacie, w trakcie którego postaramy się odpowiedzieć na następujące pytania:
 

  • Jak zmieniają się oczekiwania i potrzeby pracowników wobec kultury organizacyjnej i stylu zarządzania?
  • Jaki to ma wpływ na sposób korzystania z władzy przez menedżera?
  • Jak, kiedy i w jakich obszarach dzielić się władzą z zespołem?
  • Co i w jakich sytuacjach zachować tylko dla siebie?

Adresaci

  • menedżerowie,
  • team leaderzy,
  • kierownicy projektów,
  • menedżerowie HR.

Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:

  • Poznają oczekiwania współczesnych pracowników wobec kultury pracy i stylu zarządzania;
  • Zdefiniują obszary władzy menedżera, którymi chcą dzielić się z zespołem oraz te, które chcą zachować tylko dla siebie;
  • Wymienią dobre praktyki dotyczące tego jak, kiedy i w jakich obszarach dzielić się władzą z zespołem.

Prowadzący


Sesja 3

Lider, który nie wie - czy to możliwe? Krótkie studium autorytetu, na granicy pomiędzy wiedzą i niewiedzą.

Podczas dwóch godzin spotkania podejmiemy temat bliski każdemu menedżerowi: czym może być moja niewiedza dla mnie i dla mojego zespołu? Uczestnicy uzyskają wskazówki dotyczące zidentyfikowania w jakich momentach przekraczają granice swojej wiedzy, domyślają się oczekiwań innych (zamiast je sprawdzić) i dostosowują się do tych oczekiwań, a także jakie może to przynieść efekty.

Adresaci

  • wszyscy zainteresowani zagadnieniem przywództwa

Podczas warsztatu uczestnicy będą mogli przyjrzeć się

  • na jakiej podstawie budują autorytet;
  • co robią, gdy nie mają wystarczającej wiedzy do podjęcia decyzji;
  • w jakich warunkach gotowi są przyznać się do swojej niewiedzy.

Prowadzący

 

KONTAKT

Magda Krakowska-Buszek

Magda Krakowska-Buszek

Specjalista ds. PR

magdalena.krakowska@wszechnica.uj.pl

506 024 568

Dowiedz się więcej

Jeśli jesteś zainteresowany tą ofertą, napisz. Skontaktujemy się z Tobą.

pole wymagane oznaczone*

PRACOWALIŚMY DLA

  • “Współpracę oceniamy bardzo dobrze - cenimy ją za wysokie kwalifikacje trenerów"

    Capgemini

    “Sama formuła szkolenia pozwalała uczestnikom na aktywną naukę przez doświadczenie..."

    Eurobank

    “Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    Puratos

    "Szkolenia (...) zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane."

    Sabre Holdings

    “Trenerzy współpracujący w ramach szkoleń posiadają wysokie umiejętności osobiste...”

    Raiffeisen Leasing

    “Innowacyjne ujęcie tematu zarówno w płaszczyźnie programowej jak i w nowoczesnej formie...”

    NBP

    “Szkolenia zostały profesjonalnie przygotowane i zrealizowane...”

    Tesco

    “Uczestnicy szkolenia sa bardzo zadowoleni i chętnie skorzystają ponownie z usług Wszechnicy...”

    Piwniczanka

    “Szkolenie Coaching menedżerski cechowało się dużym profesjonalizmem...”

    Grupa Armatura

    “Rzetelna wiedza, doświadczenie i zaangażowanie prowadzących...”

    Fakro

    ”Szkolenie istotnie wpłynęło na warsztat trenerski uczestników...”

    Firma 2000

    “Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rekomenduje Wszechnicę UJ jako godnego i rzeczowego partnera przy realizacji usług szkoleniowych"

    KW Policji w Krakowie

    “Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie...”

    Mota Engil

    “Program szkolenia każdorazowo był przygotowany pod potrzeby pracowników Obserwatorium..."

    Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji

    “Współpracę z Wszechnicą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie postrzegamy jako bardzo efektywną...”

    MAN

    “Qualifications and expertise of the trainers as well as their commitment were rated very highly.”

    PABD Jarosław

    “Profesjonalnie przygotowany wykładowca oraz właściwa organizacja czasu...”

    PUP Wadowice

    “Rekomenduję Wszechnicę UJ, jako godnego zaufania partnera merytorycznego w realizacji usług szkoleniowo-doradczych..."

    Szpital im. J.P. II w Krakowie

    „Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym...”

    TAURON Dystrybucja S.A.

    „...bardzo wysoki poziom wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych oraz zaangażowanie...”

    Santander Consumer Bank S.A.

    "... profesjonalny, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania naszej firmy..."

    RAF INTEGRATION SERVICES Sp. z o.o.

    „Staranne przygotowanie szkolenia poprzez zebranie informacji o potrzebach szkoleniowych...”

    LAJKONIK SNACKS Gmbh Sp.k.

    "... przełożenie przekazywanych treści na praktyczne kompetencje..."

    PROTEKTOR SPF S.A.

    "Wysoki poziom kwalifikacji i kompetencji trenerów..."

    WABCO Polska Sp. z o.o.

    "Zlecenie zostało zrealizowane według programu, zgodnie z naszymi oczekiwaniami..."

    STRABAG Sp. z o.o.

    „Uczestnicy zapoznali się z technikami aktorskimi pozwalającymi mówić ciekawiej...”

    Hormann Polska

    "Wszystkie elementy szkolenia wzbudziły w uczestnikach zainteresowanie, a dobry kontakt nawiązany przez trenera z grupą sprawił, że chętnie za

    LaSer Polska

    "... z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera w realizacji projektów szkoleniowo-doradczych..."

    ABB

    "...(Uczestnicy) jednogłośnie twierdzą, że polecaliby realizację szkolenia..."

    Bank Pocztowy

    "Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia."

    FORTE

    "...doświadczenie i profesjonalizm w realizacji podjętych działań pozwoliły nam na wspólne wypracowanie standardów i narzędzi..."

    International Paper

    "Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie uzyskała (...) tytuł Miejsca Odkrywania Talentów."

    MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

    "... współpraca z trenerami Wszechnicy UJ spełniła nasze oczekiwania..."

    Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu

    "Z przyjemnością rekomenduję Wszechnicę UJ jako partnera zapewniającego ciekawe szkolenia na najwyższym poziomie."

    Union Investment

    "(Trener) prowadziła zajęcia w sposób profesjonalny (...) angażując wszystkich uczestników szkolenia."

    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

    "Należy podkreślić wysoki poziom wiedzy merytorycznej, jak i umiejętności dydaktycznych trenerów..."

    IKEA

    "Formuła szkolenia, w której uczestnicy zaangażowani są w kreowanie nieznanej im rzeczywistości, pozwalała na aktywną naukę przez doświadczeni

    IMPEL

    "Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie."

    Vattenfall

    "Współpracę z Wszechnicą UJ uważamy za udaną i polecamy ją jako profesjonalną firmę szkoleniową..."

    ZARZĄD INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ W KRAKOWIE

    „Pragniemy podziękować Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego za zorganizowanie szkolenia”

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

    nasi pracownicy nabyli wiedzę, która jest przydatne w wykonywanych przez nich codziennych obowiązkach.

    Itelligence

    Bardzo wysoko oceniam wyniki pilotażu, które okazały się bardzo przydatne

    ORE

    „... rzetelnie i należycie, z pełnym profesjonalizmem zawodowym trenerów...”

    NETTO

background_origami_small background_origami_big